Na temat

Które marki samochodowe wydają najwięcej na reklamę?

arteon-1

Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki na reklamę w prasie, radiu i telewizji w październiku 2017 roku. Sprawdźmy jak dużo na promocję w Polsce wydają firmy motoryzacyjne.

Branża moto znalazła się na czwartym miejscu – 10% udziałów, za farmaceutyczną – 40% (to nie powinno dziwić w sezonie grypowym), handlową – 30% i finansową – 11%, a przed telekomunikacyjną – 9%. Firmy związane z motoryzacją lokują swoje budżety reklamowe (w październiku przekroczyły w sumie 123 mln zł) proporcjonalnie we wszystkich mediach, podczas gdy pozostałe branże preferują telewizję. Niestety, badanie nie obejmuje reklamy w Internecie. Wysokość budżetów obliczono według oficjalnych cenników reklamowych netto.

Jak wynika z danych monitoringu IMM najwięcej na reklamę wydały:

– Grupa Volkswagen: 20,1 mln zł (marki Volkswagen, Audi, Seat, Skoda, Porsche),

– Toyota: 12,9 mln zł (marki Toyota i Lexus),

– General Motors – 10,3 mln zł (Opel),

– Renault – 9,5 mln zł (marki Renault i Dacia),

– Hyundai – 9,3 mln zł.

Jeśli weźmiemy pod uwagę pojedyncze marki samochodowe, to w październiku 2017 największe wydatki reklamowe poniósł Opel (jeszcze liczony do GM, obecnie już należący do francuskiej grupy PSA), który wyprzedził Volkswagena, Renault i Hyundaia – wydały odpowiednio: 9,6, 9,5 i 9,3 mln zł. Na piątym miejscu ze znacznie niższym budżetem reklamowym znalazła się Toyota – 7,5 mln zł.

Kliknij i skomentuj

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Do góry