Na temat

Skoda wróci do pomysłu sprzed lat? Pickup z Mlada Boleslav

skoda-felicia_pickup-1999-q

W połowie lat 90. XX w czeska marka produkowała model Felicia, który doczekał się także wersji osobowo-towarowej. Auto miało także swoją „rozrywkową” odmianę pod nazwą Felicia Fun i było pickupem z dwoma dodatkowymi siedzeniami zamontowanymi na pace. teraz pojawiają się pogłoski o tym, że Skoda ma ochotę na powrót do tego pomysłu.

Pickupy to już nie są samochody stricte rolnicze. To krzyżówki SUV-a z dostawczakiem, mające pozwalać właścicielowi na większą swobodę w poszukiwaniu przygód. Od surfingu, przez paragliding, base jumping czy downhill, aktywni podróżnicy maja mieć czym dotrzeć na upatrzone miejsce i jak zabrać swój niezbędny sprzęt. A, że Skoda do tej pory raczej nie była kojarzona z tym aspektem motoryzacji? Z SUV-ami tez nie była, a wchodzący właśnie na rynek Kodiaq ma szansę zostać bestsellerem.

Podczas targów w Paryżu, Werner Eichhorn, szef sprzedaży i marketingu marki poinformował, że mocno zastanawiają się nad wpuszczeniem na rynek tego typu pojazdu, co oczywiście jeszcze nie świadczy o tym, że dojdzie to do skutku.

– Mamy teraz nową strategię rozwoju i możemy myśleć o tego typu posunięciach – mówił Eichhorn. – Mamy wiele planów, ale o ich realizacji będą decydować względy ekonomiczne. Wybierzemy te kierunki rozwoju, które będą najkorzystniejsze dla marki i realistyczne. Jednak myślimy o poszerzeniu swojego portfolio – kontynuował.

Biorąc pod uwagę ostatnie informacje Skody o ambitnych planach wejścia na rynek amerykański, tego rodzaju auto były sporym atutem. Bo europejscy klienci raczej nie stanowiliby wystarczająco mocnego odbiorcy dla pickupa czeskiego producenta.

Ewentualny pickup Skody powstawałby w oparciu o VW Amaroka, który w USA, z racji afery spalinowej, nie ma najlepszej passy. Potencjalnym konkurentem czeskiego auta byłby np. Renault Alaskan, budowany w oparciu o Nissana Navara. Zresztą wkrótce na tej samej bazie będzie produkowany także pickup GLT, reprezentujący Mercedesa-Benza. Producent ze Stuttgartu jednak do tej pory nie potwierdził, że jego nowy model będzie dostępny w USA. Planowane na razie rynki zbytu to Europa, Południowa Afryka, Ameryka Łacińska i Australia.

Kliknij i skomentuj

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Do góry