Na temat

Renault zapowiada ograniczenie produkcji aut z dieslami

jpeg_37014_Renault-Sport__RS__01-2015-1600-0c.jpeg

Renault rozważa wycofanie się z produkcji samochodów z silnikami Diesla. Miałyby zniknąć z oferty większości modeli sprzedawanych przez francuską firmę w Europie. Od dłuższego czasu nie są już dostępne w najmniejszych autach tej marki.

Bezpośrednimi przyczynami tej decyzji mają być skandal w autach Volkswagena i debata o emisji szkodliwych substancji z silników Diesla, co przyspiesza spadek popytu tego rodzaju napęd w pojazdach miejskich. Ale ta tendencja pojawiła się już wcześniej.

– Od czasu tych wydarzeń ewolucja aut uległa przyspieszeniu, zwłaszcza w segmencie B – mówił szef Renaulta ds. konkurencji, Thierry Bolloré. – Czy to jest dla nas jakiś problem? Nie całkiem, bo przy bardzo rozsądnych inwestycjach jesteśmy w stanie przejść od diesli na benzynę. Renault dostosuje się do rynku zgodnie z jego ewolucją, włącznie z okresami przyspieszenia wywołanymi wydarzeniami zewnętrznymi – wyjaśnił. Firma jeszcze przed aferą Volkswagena zaniechała np. wyposażania najmniejszego modelu – Twingo – w jednostki wysokoprężne.

Już na początku września mówiono w Renault, że grupa liczy się z możliwością stopniowego rezygnowania z diesli w segmencie B, czyli w pojazdach miejskich i częściowo w segmencie C (kompakty).

Bolloré sprecyzował, że do 2020 r. diesle będą nadal w ofercie grupy pojazdów miejskich Renaulta w rodzaju Clio, zwłaszcza dla klientów flotowych i podmiotów z dużym przebiegiem.

– Prawdopodobieństwo funkcjonowania na rynku silników Diesla jest jeszcze bardzo duże – dodał. Ale ten rodzaj napędu zmniejszył swój udział w segmencie B do 39 proc. i będzie w dalszym ciągu ustępować miejsca silnikom benzynowym, elektrycznym i napędowi hybrydowemu plug-in.

Do 2020 r. Renault rozszerzy swą ofertę pojazdów elektrycznych, zwłaszcza w segmencie A – małych aut miejskich, mniejszych od Zoé, a w segmentach B i C będzie oferować hybrydy plug-in o osiągach porównywalnych z dieslami. W ubiegłym roku ponad 60 proc. sprzedanych przez francuską firmę aut miało pod maską silnik wysokoprężny.

Kliknij i skomentuj

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Do góry